Sylinteritietoa

Kiinnileikkaaminen

Yli 250 tutkitun sylinterin perusteella yleisimmät kiinnileikkaamisen syyt ovat olleet väärä ajotapa ja väärät säädöt kaasuttimessa. Muista aina lämmittää moottori huolellisesti ennen ajamaan lähtemistä ja huolehdi voitelun riittävyydestä. Varmista, että kaasuttimessa on oikeat säädöt ja että moottori saa riittävästi 2-tahtiöljyä. 


125cc 2-tahtimoottorit ovat erittäin korkeasti viritettyjä ja näin ollen herkkiä väärille säädöille ja epäpuhtauksille. Jos et ole varma mitä teet, käytä pyörä säädettävänä ammattikorjaamolla. 

Pelkkä uusi sylinterisarja ei riitä, jotta ajaminen voisi jatkua turvallisesti ja ongelmitta. Kannattaa aina selvittää todennäköinen syy sille, miksi sylinteri leikkasi kiinni. Kiinnileikkaamisen syitä on monia ja onkin tärkeää, että kone käydään läpi, jotta vältytään samalta ongelmalta jatkossa.

- Riittämätön moottorin lämmitys
- Väärä ajotapa ja moottorin on päässyt käymään laihalla
- Väärät säädöt kaasuttimessa
- Likaa ja epäpuhtauksia päässyt koneeseen (kaasari ja ilmansuodatin)
- Imuvuoto
- Kulumaa muualla moottorissa (väljä kiertokanki) 
- Asennusvirhe

Aina syytä ei ole mahdollista saada selville mutta kannattaa miettiä, mitä pitäisi tehdä toisin jotta sylinteri olisi pitkäikäisempi.

Pakoaukon silta / kannas

Useat kiinnileikkaamiset ovat tapahtuneet pakoaukon kanavien välissä olevan sillan/kannaksen takia. Tämä on otettu huomioon kunnostuksessa ja sillan kohtaa on koneistettu tehtaalla. Tämä vähentää huomattavasti kiinnileikkaamisen riskiä kyseisellä alueella muttei kuitenkaan vaikuta moottorin käyttäytymiseen tai palotilan tiiveyteen millään tavalla. 

Jäljet pinnoitteessa

Moni asiakas on syystä taikka toisesta avannut sylinterin 5 - 60 min ajon jälkeen ja pelästynyt sylinteristä löytyviä jälkiä. 


Sisäänajon aikana pinnoitteen pintaan syntyy värimuutoksia, jos pinnoitetta ei ole pyyhkinyt rasvanpoistoaineella puhtaaksi ennen asennusta. Vaikka puhdistus on jäänyt tekemättä niin kuvan kaltaisista pystyviivoista ei tarvitse huolestua. Kuvassa pinnoite on ehjä ja pinta kiillottuu ajan kanssa.

On mahdollista että erittäin tarkasti kokeilemalla voi jokin olematon korkeusero tuntua tumman ja kirkkaan pinnoitteen välillä. Pystyviivat voivat myös tuntua "tahmeammilta", mutta kunhan sormella ei tunnu mitään selkeitä pykäliä/uria tai naarmuja niin ei ole syytä huoleen. Jäljet ovat tosiaan pinnoitteen päällä/pinnassa, niin silloin ne eivät ole vaarallisia. 

Heräsikö kysyttävää?
info@sylinterikauppa.fi

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

YLEISTÄ
Verkkokaupan tuotteita myy Miili Oy, y-tunnus 3267965-2. Kaikki ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveroa tuotteen verokannan mukaisen määrän. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Hyväksytyt tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut, sekä tilatut tuotteet. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

TOIMITUSTAVAT
Matkahuolto
Käytämme lähetysten toimittamiseen Matkahuoltoa. Kun paketti on jätetty Matkahuollon kuljetettavaksi, saat tilauksesta lähetystunnuksen sähköpostiisi, jonka avulla voit seurata paketin kulkua. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi, saat saapumisilmoituksen antamaasi matkapuhelinnumeroon. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa. Mikäli paketti ei koonsa puolesta mahdu tai automaatissa ei ole tilaa, siirtää Matkahuolto paketin automaattisesti seuraavaksi lähimpään mahdolliseen pisteeseen. 

Nouto varastoltamme
Nouto-osoite on Rounionkatu 130 E, 37150 Nokia.
Huom. Vain sovittujen tilausten nouto. Varastolla ei ole myymälää, johon voisi tulla ostoksille.

- Tee tilaus verkkokaupassa ja valitse toimitustavaksi Nouto
- Kirjoita tilausvaiheessa lisätietokenttään toive noutoajankohdasta
- Vahvistamme noutoajan sähköpostilla (tarkista roskapostikansio)

TOIMITUSKULUT
Toimituskulut määräytyvät ostosten mukaan. Ostoskori päivittää ja ilmoittaa toimituskulut sen mukaan, mitä olet ostamassa. Toimituskulujen alkaen hinnat ovat pienlähetyksissä 4,90 euroa ja Matkahuollon lähellä-paketeissa 6,90 euroa.

TOIMITUSAIKA
Tilaukset pyritään toimittamaan kuljetukseen seuraavan arkipäivän aikana tilauspäivästä. Toimitusaika on kuitenkin maksimissaan seitsemän (7) arkipäivää. Jos toimitusaika pitenee huomattavasti jostain syystä, ilmoitamme tästä asiakkaalle.

Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tilattu tuote on pidempiaikaisesti loppu ja emme pysty saamaan sitä kohtuuajan kuluessa lisää, niin tilaus voidaan toimittaa osissa. Jos tuote on loppu, niin verkkokaupassa näkyvä toimitusaika on sen hetken paras arvio tuotteen saapumisesta varastoon.

MAKSUTAVAT
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Pankkipainikkeet

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokortit
Voit maksaa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Paytrail näkyy maksun saajana korttilaskulla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Collector Walley lasku/osamaksu
Collector Walley Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka.

Laskulla saat aina 30 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 3,80 € laskutuspalkkio) Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa walley.fi.
Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 3,80 € kuukaudessa.

Valitessasi Walley Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Collector Walley Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Collector Bank tekee luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Jotta voisit maksaa laskun osamaksulla ja solmia tililuottosopimuksen, sinun täytyy maksaa vähimmäissumma laskun eräpäivään mennessä sekä allekirjoittaa luottosopimus Collector Bankin kanssa. Katso osoitteesta walley.fi miten allekirjoitus tehdään.

Saatte täydelliset Collector Walley Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:
Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henki...
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/uploa...
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/uploa...
Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

OP Tililuotto

OP Tililuotto on joustava ja turvallinen maksutapa arjen isompiin hankintoihin, ja rahoitusta voi saada 7500 euroon saakka. Luottoa voi hakea ostohetkellä helposti osana maksuprosessia. OP Tililuoton luottopäätökset perustuvat maksukykyä koskevaan kokonaisarvioon. Luoton kuukausierään sisältyy laskutuspalkkio 5,00 euroa, ja erissä maksaessa nimelliskorko OP-prime + 9,50 %. Lisätietoa maksutavasta löydät OP:n verkkosivuilta, ja kuluttajien tukena on myös OP Rahoituksen verkkopalvelu (vaatii vahvan tunnistautumisen).

OP Tililuoton hyödyt kuluttajalle
- Helppokäyttöinen maksutapa, jossa tukena OP:n kotimainen asiakaspalvelu
- Kaikki kuukauden aikana tehdyt ostokset laskutetaan samalla laskulla
- 30 päivää korotonta maksuaikaa ostoksille
- Luottoa voi lyhentää sopivalla tavalla: erissä tai kokonaan.

PALAUTUSOIKEUS
Ennen tuotteen palautusta ota aina ensin yhteys sähköpostitse info@sylinterikauppa.fi

Tuotteilla on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla ehjä, alkuperäistä vastaavassa kunnossa ja myyntikelpoinen. Myös myyntipakkauksen tulee olla jälleenmyyntikelpoinen. Palauttaessa tuotetta täytyy se paketoida huolellisesti ja lähettää meille Postin tai Matkahuollon kautta. Asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Jos tuote ei ole jälleenmyyntikelpoinen, myyjällä on oikeus vähentää tuotteen palautushinnasta tuotteen arvon alentumista vastaava korvaus.

Vastaanotettuaan palautuksen myyjä palauttaa tuotteen kauppasumman asiakkaalle edellyttäen, että asiakas on ilmoittanut tilauksen peruuttamisesta 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ja että myyjä on vastaanottanut tuotteen palautuksen 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksesta. Myyjä ei palauta asiakkaan maksamia toimituskuluja siltä osin kuin toimituskulut ylittävät verkkokaupassa tarjotun edullisimman toimitustavan hinnan.

13.6.2014 voimaan astunut EU-direktiivi:
Jos asiakas on tilannut vahingossa väärän tuotteen tai haluaa muusta syystä palauttaa/vaihtaa tuotteen/tuotteita, niin takaisin-/uudellenlähetyskulut tulevat asiakkaan maksettavaksi. 

Sähköosilla ei ole palautusoikeutta paketin noudon jälkeen.
Jos olet epävarma sopivuudesta, niin ota yhteyttä meihin ennen tuotteen tilaamista.

VIRHEELLISEN TUOTTEEN PALAUTUS
Viallista tai väärää tuotetta palautettaessa asiakkaan tulee ottaa yhteys tuotteen myyjään palautusohjeiden saamiseksi. Jos asiakas palauttaa tuotteen sen vuoksi, että tuotteessa on virhe, tai että asiakkaalle on lähetetty väärä tuote, myyjä vastaa palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista.

Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen nimikkeeseen. Emme korvaa reklamaatiopalautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole etukäteen sovittu. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

TOIMITUKSESSA RIKKOUTUNEET LÄHETYKSET
Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta paketteja ei aina onnistuta kuljettamaan ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, tee heti vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle. Ota myös yhteys meihin, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.

RIITA-ASIAT
Tuomioistuimen ulkopuoliset riidanratkaisuelimet
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan. (www.kuluttajaneuvonta.fi)
Euroopan komission verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. (http://ec.europa.eu/odr)