Sylinteritietoa

Kiinnileikkaaminen

Yli 100 tutkitun sylinterin perusteella yleisimmät kiinnileikkaamisen syyt ovat olleet väärä ajotapa ja väärät säädöt kaasuttimessa. Muista aina lämmittää moottori huolellisesti ennen ajamaan lähtemistä ja huolehdi voitelun riittävyydestä. Varmista, että kaasuttimessa on oikeat säädöt ja että moottori saa riittävästi 2-tahtiöljyä. 


125cc 2-tahtimoottorit ovat erittäin korkeasti viritettyjä ja näin ollen herkkiä väärille säädöille ja epäpuhtauksille. Jos et ole varma mitä teet, käytä pyörä säädettävänä ammattikorjaamolla. 

Pelkkä uusi sylinterisarja ei riitä, jotta ajaminen voisi jatkua turvallisesti ja ongelmitta. Kannattaa aina selvittää todennäköinen syy sille, miksi sylinteri leikkasi kiinni. Kiinnileikkaamisen syitä on monia ja onkin tärkeää, että kone käydään läpi, jotta vältytään samalta ongelmalta jatkossa.

- Riittämätön moottorin lämmitys
- Väärä ajotapa ja moottorin on päässyt käymään laihalla
- Väärät säädöt kaasuttimessa
- Likaa ja epäpuhtauksia päässyt koneeseen (kaasari ja ilmansuodatin)
- Imuvuoto
- Asennusvirhe

Aina syytä ei ole mahdollista saada selville mutta kannattaa miettiä, mitä pitäisi tehdä toisin jotta sylinteri olisi pitkäikäisempi.

Husqvarnan pakoaukon silta

Useat Husqvarnojen kiinnileikkaamiset ovat tapahtuneet pakoaukon kanavien välissä olevan sillan takia. Tämä on otettu huomioon kunnostuksessa ja sillan kohtaa on koneistettu. Tämä vähentää huomattavasti kiinnileikkaamisen riskiä kyseisellä alueella muttei kuitenkaan vaikuta moottorin käyttäytymiseen tai palotilan tiiveyteen millään tavalla.

Takuu

Myytävät sylinterit ovat Saksassa uudelleen pinnoitettuja vaihto-osia. Ellei toisin mainita, niin kaikki myytävät sylinterit ovat käytettyjä mutta hyvässä kunnossa ja tarjoan kaikkiin tuotteisiin takuun. Sylinterit on huollettu ja tarkistettu ammattilaisen toimesta Saksassa ja niihin on tehty uusi Nicasil-pinnoite. Koska sylinterit ovat käytettyjä niin niissä saattaa olla ulkoista kulumaa, jälkiä tai muita kauneusvirheitä. Ulkoisesti sylinterit eivät ole uudenveroisia. Pinnoite on aina uusi, virheetön ja takuunalainen. 
 

Pinnoitteella on 1 kuukauden taikka 400km takuu katupyörissä. Takuu päättyy kun jompi kumpi ehdoista täyttyy. Aika lasketaan tuotteen noutopäivästä, jolloin asiakas on saanut paketin postista tai paikan päältä. Enduro- / Motocross- / Supermotopyörissä takuu on 4 ajotuntia. Takuu kattaa vain materiaali- ja valmistusvirheet. Se ei korvaa asennus- tai käyttövirheitä, eikä asennus- tai työkustannuksia. 

Huomioita takuusta: 
- Sylinterit ovat käytettyjä ja ne eivät ole virheettömiä, pinnoite on aina uusi. 
- Takuu ei korvaa kiinnileikkaamisesta aiheutuneita korjaamokustannuksia (takuu ei kata asennus- tai työkustannuksia)
- Ota heti yhteyttä virheen huomattuasi. Takuu ei korvaa omin päin tehtyjä korjauksia / muutoksia. 

Pinnoitevirhe tai muu vika pinnoitteessa tulee esille ensimmäisten ajotuntien aikana (50 - 200km). Rikkinäinen tai huonokuntoinen pinnoite ei yksinkertaisesti kestä pidempään kitkan ja lämpötilan kasvaessa. 

Sisäänajo

Uusi sylinterisarja pitää sisäänajaa asennuksen jälkeen aivan kuten uusi moottoripyöräkin. 125cc 2-tahtiselle sylinterisarjalle suosittelen seuraavanlaista sisäänajoa.

  1. Moottorin lämmittäminen kuumaksi paikallaan vaihtelevilla kierroksilla. Ei täysiä kierroksia.
  2. Jäähdytys välissä.
  3. Moottorin lämmittäminen kuumaksi paikallaan vaihtelevilla kierroksilla. Ei täysiä kierroksia. Maksimissaan 3/4 kierrosalueesta käytössä kun moottori lämmennyt.
  4. Ensimmäiset 200 km vaihtelevilla kierroksilla siten, että
    0-50 km maksimissaan 1/2 kaasusta käytössä.
    50-100 km maksimissaan 3/4 kaasusta käytössä.
    100-150 km vältä täyskaasukiihdytyksiä.
    150-200 km vältä pitkiä täyskaasukiihdytyksiä.

Muista aina lämmittää moottori huolellisesti ennen ajamaan lähtemistä!

Jäljet pinnoitteessa

Moni asiakas on syystä taikka toisesta avannut sylinterin 5 - 60 min ajon jälkeen ja pelästynyt sylinteristä löytyviä jälkiä. 


Sisäänajon aikana pinnoitteen pintaan syntyy värimuutoksia. Kuvan kaltaisista pystyviivoista ei tarvitse huolestua. Ne eivät ole virhe vaan kyse on normaaleista jäljistä joita syntyy pinnoitteen pintaan, eivätkä ne vaikuta pinnoitteen toimintaan. Kuvassa pinnoite on ehjä.

Uuden pinnoitteen pintaan tulee pystyviivoja käytön alkuvaiheessa ja se on osa sisäänajoa, kun mäntä ja sylinteri hioutuvat keskenään. Pääsyy on se, että männänrengas painaa joistain kohdista voimakkaammin sylinterin pintaa. Jälkiä syntyy ihan tyhjäkäynnilläkin mutta helpoiten jälkiä voi tulla, kun sisäänajossa kone lämpiää liian nopeasti tai tekee kovan kiihdytyksen.

On mahdollista että erittäin tarkasti kokeilemalla voi jokin olematon korkeusero tuntua tumman ja kirkkaan pinnoitteen välillä. Pystyviivat voivat myös tuntua "tahmeammilta", mutta kunhan sormella ei tunnu mitään selkeitä pykäliä/uria tai naarmuja niin ei ole syytä huoleen. Jäljet ovat tosiaan pinnoitteen päällä/pinnassa, niin silloin ne eivät ole vaarallisia. 

Heräsikö kysyttävää?
info@sylinterikauppa.fi

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

YLEISTÄ
Verkkokaupan tuotteita myy ATAL Oy, y-tunnus 2960521-4. Kaikki ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveroa tuotteen verokannan mukaisen määrän. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Hyväksytyt tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut, sekä tilatut tuotteet. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

TOIMITUSTAVAT
Matkahuolto ja Posti
Käytämme lähetysten toimittamiseen Matkahuoltoa ja Postia. Kun paketti on jätetty Matkahuollon tai Postin kuljetettavaksi, saat tilauksesta lähetystunnuksen sähköpostiisi, jonka avulla voit seurata paketin kulkua. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi, saat saapumisilmoituksen antamaasi matkapuhelinnumeroon. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa. Mikäli paketti ei koonsa puolesta mahdu tai automaatissa ei ole tilaa, siirtää Posti/Matkahuolto paketin automaattisesti seuraavaksi lähimpään mahdolliseen pisteeseen. 

Nouto varastoltamme
Lähetämme sähköpostia, kun tilaus on valmis noudettavaksi. Nouto-osoite on Juurakkotie 8, 37150 Nokia. Tilaukset tulee tehdä etukäteen verkkokaupassa. Varastolla ei ole myymälää, josta tuotteita voisi tulla ostamaan suoraan kuten kivijalkaliikkeistä.

Noutoajat: 
maanantai-keskiviikko kello 8 - 18 
torstai-perjantai kello 8-16

TOIMITUSKULUT
Toimituskulut määräytyvät ostosten mukaan. Ostoskori päivittää ja ilmoittaa toimituskulut sen mukaan, mitä olet ostamassa. Toimituskulujen alkaen hinnat ovat kirjelähetyksissä 4,90 euroa, Postin paketilla 6,90 euroa ja Matkahuollolla 6,90 euroa.

TOIMITUSAIKA
Tilaukset pyritään toimittamaan kuljetukseen seuraavan arkipäivän aikana tilauspäivästä. Toimitusaika on kuitenkin maksimissaan seitsemän (7) arkipäivää. Jos toimitusaika pitenee huomattavasti jostain syystä, ilmoitamme tästä asiakkaalle.

Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tilattu tuote on pidempiaikaisesti loppu ja emme pysty saamaan sitä kohtuuajan kuluessa lisää, niin tilaus voidaan toimittaa osissa. Jos tuote on loppu, niin verkkokaupassa näkyvä toimitusaika on sen hetken paras arvio tuotteen saapumisesta varastoon.

MAKSUTAVAT
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Pankkipainikkeet

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokortit
Voit maksaa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Paytrail näkyy maksun saajana korttilaskulla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Collector Walley lasku/osamaksu
Collector Walley Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka.

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 3,80 € laskutuspalkkio) Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa walley.fi.
Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 3,80 € kuukaudessa.

Valitessasi Walley Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Collector Walley Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Collector Bank tekee luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Jotta voisit maksaa laskun osamaksulla ja solmia tililuottosopimuksen, sinun täytyy maksaa vähimmäissumma laskun eräpäivään mennessä sekä allekirjoittaa luottosopimus Collector Bankin kanssa. Katso osoitteesta walley.fi miten allekirjoitus tehdään.

Saatte täydelliset Collector Walley Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:
Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henki...
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/uploa...
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/uploa...
Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

PALAUTUSOIKEUS
Ennen tuotteen palautusta ota aina ensin yhteys sähköpostitse info@sylinterikauppa.fi

Tuotteilla on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla ehjä, alkuperäistä vastaavassa kunnossa ja myyntikelpoinen. Myös myyntipakkauksen tulee olla jälleenmyyntikelpoinen. Palauttaessa tuotetta täytyy se paketoida huolellisesti ja lähettää meille Postin tai Matkahuollon kautta. Asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Jos tuote ei ole jälleenmyyntikelpoinen, myyjällä on oikeus vähentää tuotteen palautushinnasta tuotteen arvon alentumista vastaava korvaus.

Vastaanotettuaan palautuksen myyjä palauttaa tuotteen kauppasumman asiakkaalle edellyttäen, että asiakas on ilmoittanut tilauksen peruuttamisesta 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ja että myyjä on vastaanottanut tuotteen palautuksen 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksesta. Myyjä ei palauta asiakkaan maksamia toimituskuluja siltä osin kuin toimituskulut ylittävät verkkokaupassa tarjotun edullisimman toimitustavan hinnan.

13.6.2014 voimaan astunut EU-direktiivi:
Jos asiakas on tilannut vahingossa väärän tuotteen tai haluaa muusta syystä palauttaa/vaihtaa tuotteen/tuotteita, niin takaisin-/uudellenlähetyskulut tulevat asiakkaan maksettavaksi.

VIRHEELLISEN TUOTTEEN PALAUTUS
Viallista tai väärää tuotetta palautettaessa asiakkaan tulee ottaa yhteys tuotteen myyjään palautusohjeiden saamiseksi. Jos asiakas palauttaa tuotteen sen vuoksi, että tuotteessa on virhe, tai että asiakkaalle on lähetetty väärä tuote, myyjä vastaa palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista.

Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen nimikkeeseen. Emme korvaa reklamaatiopalautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole etukäteen sovittu. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

TOIMITUKSESSA RIKKOUTUNEET LÄHETYKSET
Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta paketteja ei aina onnistuta kuljettamaan ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, tee heti vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle. Ota myös yhteys meihin, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.

RIITA-ASIAT
Tuomioistuimen ulkopuoliset riidanratkaisuelimet
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan. (www.kuluttajaneuvonta.fi)
Euroopan komission verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. (http://ec.europa.eu/odr)